عطر سیب

عطر سیب
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ننگ مرحوم

» ما جا ماندیم . کنار گوشمنان یک ماشین آمد ،14 نفر را سوار کرد و برد بهشت . برد بهترین جای عالم . برد رفیعترین درجه ای که یک انسان میتواند به آن برسد . و ما از آن ماشین جا ماندیم . چرا؟؟؟؟؟

» از روزی که انفجار رخ داد ، میتوانی تمام بچه های قدیم و جدید کادر را در کنار هم ببینی . همه یکدل شده اند . همه برای یک هدف مشخص کار میکنند . همه یکدست . و مهمتر از همه اینکه همه دردمند شده اند . هیچ کس دیگر از نا امیدی و رخوت صحبت نمیکند . چه موهبت شیرینی ! کدام برنامه ریزی 10 ساله ای میتوانست اینقدر دلِ بچه های کادر را دردمند و یکرنگ کند ؟؟؟؟؟؟ بنازم به شهادتتان که سراسر خیر بود و برکت !

» و در آخر من ماندم و نفس . من ماندم و آلودگی هایی که شهادت را از ما گرفت . من ماندم دلبستگی هایی که آن دنیا معلوم میشود چقدر بابتشان ضرر دیده ایم . من ماندم و حسرت پاکی . حسرت اراده . حسرت جدا شدن از دنیا . و من ماندم و دست و پنجه نرم کردم با شهوات .

فکر این که در پیری بعد از مدت طولانی مریضی و زجر دادن اطرافیان، با هزار دعا و التماس داخل گور چالم کنند ، دیوونم میکنه ! خدایا خودت ننگ "مرحوم" شدن را از روی جنازه ی ما بردار ! خودت قضاوت کن ، شهید زیباتر نیست ؟ 

 یا علی ...  
  • امید رجایی
  • ۰
  • ۰

بایکوت !

 چه کسی میداند بچه ها که بودند و چه میکردند ؟ چرا بین این همه جمعیت فقط اینها شهید شدند ؟ چرا شهید جوکار 10 دقیقه قبل از شهادتش به خانمش که فقط 15 روز از تاریخ عقدشان میگذشت تماس گرفت و گفت حلالم کن ؟ چرا شهید مهدوی روز قبل از شهادتش تمام لباس های خود را صدقه میدهد ؟ چرا بچه های مسجد توکلی شهید یاقوت را مخلص ترین بچه ی پایگاه میداند ؟ چرا آن دو بچه ...... 

ای کاش ما هم به جای سینه زنی و عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) بازیگر سینما بودیم تا تمام کانال های تلویزیون به بررسی ابعاد شخصیتمان میپرداختند ؟ ای کاش ما هم پوپک گلدره بودیم ! 

به چه جرمی بایکوت میشویم ؟
به جرم اینکه هنوز معلوم نیست بمب بوده یا پیک نیک ؟
به جرم اینکه به صدا و سیما انتقاد داشتیم ؟
به جرم اینکه بچه ی پایتخت نیستیم ؟!! 

مگر بچه های ما با شهیدان سانحه " مسجد ارگ " چه تفاوتی داشتند که اینقدر بایکوت شدند ؟ سه شنبه هفته گذشته در مراسم تشییع جنازه و شنبه همین هفته یکی از بزرگترین تشییع جنازه های تاریخ رقم خورد آنوقت شبکه 3 پخش مستقیم فوتبال هایش را ادامه میدهد .
 راستی یادم رفت شبکه 3 که شبکه جوان هست، تنها برای مردان آهنین و فوتبالیست ها و وزنه بردار ها است . اصلا برای جوانانی که در اوج جوانی نفسشان را مهار کردند نیست . اصلا اینها که جوان نیستند . اینها اُملند ... اینها متحجرند . مردم پذیرش این صحبت ها را ندارند . . . . . 

 ای صدا و سیما ، ای هنرمندان ، ای دوستان متعهد در جبهه فرهنگی ، ای صاحبان قلم ،ای کارگردان ها ، ای کلیپ ساز ها ،  ای کسانی که عکس شهید همت ها و خرازی ها تا سقف آشپزخانه تان را هم پر کرده است ، ای عاشقان شهادت ! 

به قرآن قسم مسئولید ....... 

از تمام کارگردان ها ، نویسنده ها ، صاحبان نشریه ها و روزنامه ها و تمام رسانه های دیگر دعوت میکنیم، نگذارند این شهدا بیش از این بایکوت شوند .

برای اطلاعات بیشتر به لینک های پست های قبل و همچنین سایت رهپویان مراجعه فرمائید .
 

یا علی ...  

  • امید رجایی