عطر سیب

عطر سیب
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اینروز ها مسئله مصرف گرایی نقل هر مجلسی شده و هر کسی داره در مورد اصلاح الگوی مصرف صحبتی میکنه اما توی همه این تعریف ها هیج جا در مورد مصرف گرایی و تعریف صحیح مصرف گرایی صحبت نشد و تا الان تمام برنامه ها روی قناعت و لامپ اضافی خاموش و این چیزا خلاصه شده .

بهتر که به شهر خودمون شیراز نگاه میکنیم میبینیم مدیریت ضعیف و بی برنامه شهر  اینقدر مردم رو غرق مصرف گرایی کرده که اگر غیر از امسال ،١٠ سال دیگه هم به این عنوان نامگذاری بشه فکر نکنم درصدی از این موضوع کاسته بشه .
برای نمونه کافیه توی سطح عام مردم یه چرخی بزنید تا ببینید اولین شغل هایی که برای درآمد زایی به ذهنشون میرسه چیه ؟ فروشگاه مواد غذایی ، سوپر مارکت ، فروشگاه پوشاک ، خرید و فروش زمین و خونه و ماشین ، مسافر کشی و ... 
و جالب اینجاست که مدیریت شهرمون هم متاسفانه از این حرکت سطحی حمایت میکنه و روز به روز به تعداد پاساژ ها و مراکز تجاری اضافه میکنه ، بدون اینکه بپرسه مگه مردم شیراز چقدر لباس و کیف و کفش و مانتو میخوان که ما داریم اینقدر مغازه میزنیم ؟!!

از سه راه احمدی تا بیای چهار راه ملاصدرا + خیابان زند و عفیف آباد و خیابان های جنبیش داره کیف و کفش و لباس میفروشه . دیگه زدن مجتمعی به بزرگی زیتون دقیقا سر چهار راه پارامونت و اون مجتمع دیگه دقیقا روبروش به نام خلیج فارس ، و برج های تجارت جهانی و مرکز خرید انوری و پاساژ های ریز و درشت ملاصدرا و غیره چه هدفی رو دنبال میکنه ؟

آیا این سوق دادن جوانان جویای کار ما به سمت کار های غیر مولد و بی اهمیت نیست ؟ آیا این تشویق مردم به سمت مصرف گرایی و خرید بیشتر نیست ؟

چرا به همین نسبت کار های تولیدی و صنعتی و مولد صورت نمیگیره ؟
چرا مسئولین شهرمون کارهای نون و آب دار تر و مولد رو در انحصار یه عده خاصی قرار دادند و این کار های در پیت رو برای جوانان به عرضه گذاشتند ؟؟
چرا طرح های عمرانی شهر ما توی ارگانهای گردن کلفتی مثل س... اجرا بشه اما لیسانس ها و فوق لیسانس های شهرمون برند مغازه تی شرت فروشی بزنند ؟؟؟؟
پس تکلیف کارهای تولیدی و صنعتی و علمی و تحقیقاتی چی میشه ؟ چرا این هزینه هایی که برای ساخت مجتمع های تجاری گردن کلفت میشه صرف چهار تا کار صنعتی نمیشه ؟

بازم خدارو شکر که بازار زمین خوابید ، مگرنه چیزی نمونده بود که سر چهار راه ها هم خرید فروش زمین بشه  و بازم همون عبارت همیشگی :  امسال زمین میخری ٢٠ تومن سال دیگه شده ١٠٠ تومن . زمین که نیست لامصب، هلوووه !!! ( آشناست براتون نه ؟ )

خلاصه کاکو ! تا بوده و نبوده این صاحبان قدرت و کمپانی ها عظیم جهانی و سرمایه دار ها بودند که با تبلیغات و فرهنگ سازیشون مردم رو تشویق به خرید بیشتر میکردند نه مردم ...

پ ن : صد البته که خود مردم هم در این چرخه سهیمند و تا تقاضا نباشد ، عرضه نیست اما فکر میکنم خشت کج اول رو یه آدم سرمایه دار گذاشته تا یه فرد خریدار .

یا علی ...

  • امید رجایی
  • ۰
  • ۰

Title-less

بعضی ها را دوست دارم . از بعضی ها خوشم می آید . بعضی ها را فقط قبول دارم . به بعضی ها احتیاح دارم .

  • امید رجایی
  • ۰
  • ۰

آدم خوبه که یه جو انصاف داشته باشه . نمیدونم جواب این همه تهمت و بدگویی که پشت سر دولت هست رو چجوری میخوان بدند .

یه نگاهی به چهار سال گذشته داشته باشید ، توی انقلاب کدوم دولت اینقدر آزادانه نقد و حتی تمسخر میشد ؟ کدوم دولت بود که هر نشریه دانشجویی و غیر دانشجویی به صراحت بهش توهین کنه و کسی هم چیزیش نگه ؟ کدوم دولت بود که اینقدر از خارج و داخل براش کاریکاتور و طنز بسازند و در جواب فقط کار کنه ؟ و بعضی ها اینقدر بی انصافند که پر کاری دولت رو هم به پای عوام فریبی و کار غیر کارشناسی تعبیر میکنند !!!

 

میگند دولت احمدی نژاد مصداق خشونت و تحجر و تنگ نظری بوده و اصول رو ول کرده و به این و اون میپره ؛ در عجبم از اینکه ملتی فقط برای لجبازی و قبول نکردن حقایق ، حتی عزت و استقلال خودش رو هم نادیده میگیره و حاضره استقلال و هویتش هر روز در مجامع بین المللی زیر سوال بره و رئیس جمهور مملکتش فقط لبخند بزنه …  !

 

کسانی که این صحبت ها رو میکنند یا تاریخ رو نخوندند و یا اینکه نمیدونند که ایران و ایرانیان در گذشته کی بوند و تا کجاها حکومت داشتند؟ همین کسانی که دیروز سالن مجمع مبارزه با نژاد پرستی در ژنو رو ترک کردند، کسانی بودند که چند قرن پیش پدرانشون به خاطر اینکه اسلام و اسلامیان امنیت و رفاهشون رو تامین کنند و بتونند زنده بمونند به ایرانیان پول و جزیه میدادند .

 

 بد نیست داستان جالبی رو براتون تعریف کنم :

در زمان هارون الرشید مرز اسلام تا روم باستان هم پیش رفته بوده و روم ملکه ای داشت که سالیانه مبلغی رو به حکومت اسلامی ( جزیه ) میداد . میزنه و این خانم ملکه میمیره و یه حاکم قلدر به حکومت میشینه و برای حاکم ایران مینویسه : از حاکم روم به حاکم ایران . دیگه از این خبرا نیست و ما دیگه پول به کسی نمیدیم . حاکم ایران هم براش مینویسه : از امیر مومنان به سگ روم !!! ای کافر زاده ! جواب نامه آن نیست که میخوانی جواب نامه آن است که میبینی ….. و بعد از چند روز سپاه اسلام پشت دروازه های روم صف کشیده بوده . مشاورین روم هم که میبینند توان مقابله با لشکر اسلام رو ندارند یه چیزی هم میزارند روی مبلغی که ملکه خانم میداده و با سلام و صلوات سپاه اسلام رو برمیگردونند . *

 

قصد عرضم به اینه که ما دنبال عزت جدیدمون نیستیم . ما داریم عزت از دست رفتمون رو طلب میکنیم و حالا که یکی پیدا شده با منطق و علم داره اینقدر در مجامع بین المللی نقشش رو خوب ایفا میکنه خود ما ایرانی ها زیر آبشو میزنیم …. عجیباً غریبا !!!

 

همون کراواتی هایی که سنگ  هخامنش و کورش و این چیزها رو به سینه میزنند و اعراب رو مایه بدبختی ایران میدونند باید بفهمنند که بنده خدا آقای احمدی نژاد داره با این کارهاش عزت از دست رفته هخامنشیان رو به ایران بر میگردونه . یکی هم نیست بهشون بگه پیر شده های بازیگوش ! اگر دین ندارید لااقل ایرانی باشید ….

 

 . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

پ ن :١- مطمئناً متوجه هستم که امروز سپاه و لشکر و اون نوع ادبیات فرق کرده و سیاست ها از لشکر کشی و فحش دادن به دموکراسی و تولید علم و خودکفایی تبدیل شده . منظور فقط بیان یک گوشه از اقتدار و عزت ایرانی اسلامی بود .

٢- منبع داستان : کتاب تاریخ تمدن اسلام نوشته گوستاو لوبون / کتاب تاریخ اسلام و عرب نوشته امیر علی

 

یا علی …

 

  • امید رجایی