عطر سیب

عطر سیب
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
›› توی فکر ظربفم ! جان کری و اشتون و ژنو . توی فکر اینکه اوباما میگه ـ، تحریم ها !!، آخَر ایران رو به میز مذاکره کشوند و شرط ما برای کم کردن تحریم ها بازدید های روزانه است و هر وقت هم قانع نشدیم تمام تحریم ها قابل بازگشت هست ! به این فکر میکنم که اونها دارند بازی برد باخت رو به هر شکلی برای خودشون رقم میزنند و ایران داره این وسط به برد برد فکر میکنه !
یادم به صحبت آقای ولایتی در مناظره های انتخاباتی میفته که خطاب به آقای جلیلی میگفت : رفتید پای میز مذاکره یه قیمتی گفتید که بهتون گفتند اگر نمیخواید بفروشید چرا سر کارمون گذاشتید ! حالا امیدوارم این قیمت جدید برامون خیلی گرون تموم نشه ....
اما ما هم برای فرزندان انقلاب در این روزها آرزوی موفقیت میکنیم.

›› این روز ها به دخترم نگاه می کنم . به اینکه ما دو تا بودیم شدیم سه تا ! به اینکه یه بچه داریم ! جل الخالق ... ! به اینکه مسئولیت این بچه خیلی بیشتر از اونی هست که فکر میکنیم . توی فکر اینکه داره لهجه ، شخصیت ، فرهنگ و همه چیز ما رو به ارث میبره . 
به فکر نون حلالی که توی این دوره زمونه باید بگردی پیدا کنی ! دروغ چرا ؟ به فکر معیشتش ! به فکر اینکه اگر بچه مون بخواد برای انرژی  و شادی و تفریحات و بازی هاش، به بیرون از خونه پناه نبره، ما باید خیلی بیشتر براش سنگ تموم بگذاریم که اون هم مستقیم به مسائل مالی بستگی داره. 
مخصوصا که دختره! خودمون باید براش تولد بگیریم، کادو بگیریم، مسافرت ببریمش، اغناش کنیم .....

›› راستی این روزها به ورزش هم فکر میکنم . اینکه مثلاً در صدر خبر های ورزشی برد فوتبال ساحلی ایران از برزیل هست ! برد والیبال ایران از روسیه قهرمان المپیک و لیگ جهانی و ایتالیا ! به اینکه برد ورزش چقدر زیاده ! به اینکه این ورزشکارها چه سفیر هایی برای ایران و اسلام هستند و چه بردی دارند !

برای خودم تصور میکنم این خبر یعنی چی ؟ یعنی مخاطبین چند میلیاردی فوتبال در سراسر جهان،  خبر شکست برزیل از ایران را شنیدند.
میدانی یعنی چه .... ؟ 

یعنی مثلاً مِسی را تمام دنیا میشناسند. بعد از اینکه خوب بازی میکند حتی من هم که آرژانتینی یا اسپانیایی نیستم به او احساس محبت میکنم. بعد مسی را دوست دارم . برای پیروزی تیمش شور میزنم. زندگیش را مرور میکنم. او را یک قهرمان میدانم. بعد این مسی اگر مسلمان باشد، در ناخودآگاهم یک حس مثبتی نسبت به اسلام پیدا میکنم یا لااقل حس منفی هم در مورد اسلام پیدا نمیکنم. 

یعنی ایجاد اعتماد به نفس های ملی در سطح جامعه! یعنی احساس خودباوری برای جوانان یک ملت ! غرور ملی ! یک ارزش فوق العاده ای که عمق نفوذش در پیشرفت یک کشور را فقط سیاست مداران و جامعه شناسان می توانند درک کنند .

ایرانی که والیبال ایتالیا و روسیه را میبرد، در معنای دوم یعنی ایران شیعه! یعنی اسلام غیر امریکایی! اسلام غیر سعودی و وهابی! 

یعنی رسانه های مخالف ما میشوند ابزار انتشار اخبار موفقیت ما به تمام مردم جهان! 

و و و و ....
شاید نشود دامنه ورزش را جمع و جور کرد. دامنه هایی مثل دوری از گناه، تقویت اراده و .....

بگذریم که به برنامه " شب آسمانی " شبکه قرآن هم حسابی ذهنم رو مشغول کرده و حرفهایی در موردش دارم .

همیچنین امتحان نظام مهندسی که در پیش دارم . 

یا علی ...
  • امید رجایی