عطر سیب

عطر سیب
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
بایگانی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با تو بودن

بسم الله الرحمن الرحیم

این شبهای که روضه میرویم و هر کداممان به نحوی در عزای اباعبدالله شرکت میکنیم، و زیارت عاشورا می خوانیم یک سوال ذهنم را درگیر کرده است ! چرا اینقدر روضه سیدالشهدا ع تازه است ؟ مگر اینها همان روضه های سال گذشته نیست که برایمان خواندند ؟؟ پس چرا اینقدر هنوز سوز دارد ؟ 

اصلا داستان این کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا چیست ؟

نکند ما هم داریم انتخاب میکنیم که حسینی باشیم یا یزیدی ؟ نکند تا ظالم و مظلوم در دنیا هست ما داریم انتخاب میکنیم که حسینی باشیم یا یزیدی ! البته گروه دیگری هم بودند که نه حسینی بودند و نه یزیدی . مزرعه ای داشتند و باغی و زندگی جمع و جوری و برای خودشان زندگی میکردند. بهترینشان از قتل حسین ع ناراحت شدند و گریه کردند . عده ای هم خوشحال ! ( و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتل الحسین .... )



تا ظالم و مظلوم در جهان است داستان کربلا ادامه دارد ... آنان که در زندگی کلاه خود را میگیرند تا باد نبرد ، در لشکر یزید نیستند، اما در لشکر حسین ع هم نیستند. سینه زنشیان هم بی معنی است. مثل نچ نچ نچ گفتند شنیدن خبر بمباران مراسم ختم در یمن است توسط آل سعود با ۷۰۰ تن کشته و زخمی! 

نچ نچ تان قبول . . . اما یادت باشد آنهایی که با حسین بودند به نچ نچ اکتفا نکردند . هزینه دادند .. جان و مال و ناموسشان را در دفاع از حق و مبارزه  با باطل خرج کردند. 

آن سینه زن ها و گریه کن هایی که اهل هزینه کردن نیستند، امام حسین ع را برای شوهر دادن دخترشان و شفای مریضشان و زیاد شدن رزق و روزیشان میخواهند که البته امام حسین ع هم با کرم است و میدهد. 

یادمان نرود که از زیارت عاشورا یاد گرفتیم امام حسینی شدن دو شرط دارد : سلم لمن سالمکم

و حرب لمن حاربکم...


آن دینی که فقط دوستی دارد و دشمنی ندارد ، دین ناقصی است . دین ما، هم امام حسن ع دارد هم امام حسین ع . به وقتش هم سازش دارد و هم دست به شمشیر شدن .

دین گوگولی مگولی ، دین خرافاتی هاست برای فانتزی های ساخت خودشان. دین داری که مرگ بر آمریکا را زمین بگذارد، سینه زدنش هم بی فایده است. دینی که آل سعود ملعون را هر صبح و شام لعنت نکند دین ناقصی است. 


گریه کنی که برای علی اصغر علیه السلام گریه کند و یادش به طفلان زیر آوار یمن نیفتد عاشورا را درک نکرده است. عزاداری که قصه یتیمی حضرت رقیه سلام الله علیها را بشنود و یادش به یتیمان سوریه نیفتد، کربلا را درک نکرده است. 

امام حسین ع تمام هست خود را فدا کرد تا ظالمی که در لباس دیانت پنهان شده بود را به مردم بشناساند. 

بگوید ببینید اینها که قرآن میخوانند، ادعای خلافت پیامبر را دارند با طفل شش ماهه چه میکنند ؟ با دختران پیامبر خاتم چه میکنند ؟ 

امروز هم دارد داد میزند آییییی مردم ببینید!!!! آل سعود خبیث که ادعای خادمی حرمین شرفین را یدک میکشد با کودکان یمن چه میکند . ببینید با پولهایش، با داعش اش، با اسلحه اش چه بر سر زنان و دختران سوریه و عراق آورده است ...

ببینید آمریکای مدعی حقوق تمام بشر را که برای ادامه سلطنت پوشالیش بر دنیا، چند هزار کودک را یتیم و بیچاره و آواره کرده است ....

یا لیتنا کنا معکم یا حسین ع !


ای کاش بودیم با تو یا حسین ! نه در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری . در عاشورای امسال .

 ای کاش بین زندگی روزانه مان ، بین قسط هایی که برای بیشتر چسبیدن به دنیا برای خودمان قطار کرده ایم ، بین دلشوره هایمان برای خانه دار شدن و ماشین دار  شدن و بچه دار شدن و پول دار شدن و چه و چه و چه شدن، میتوانستیم در خیمه تو بمانیم . راستش من که اگر شب در خیمه تو میبودم صبح باید میرفتم سر کار !! چون ما تو را برای شب ها در هیئتمان میخواهیم . صبح ها کار داریم . 

یا لیتنا کنا معکم یا حسین ....

ای کاش با تو میبودیم . هم در آنروز عاشورا و هم این روزها در زندگیمان . . .

  • امید رجایی